A co tak místo Gillette Mach zkusit na holení Astru?

Krispol

Na Češích vadí košile s krátkým rukávem, což je vrcholně neestetické, muži si je dávají i do saka nebo blejzru. Radši ať si ohrnou rukávy.

Krispol Store je česká značka designových motýlků. Založili ji dva muži: Kristián Polívka je vizionářem a zabývá se návrhy a výrobou pánských motýlků a doplňků, Tomáš Myler se specializuje na strategické řízení, marketing a PR. Veselí gentlemani Tomáš a Kristián jsou nadšení do pánských doplňků jako málokdo v českém pánském módním byznysu. Jinak by zřejmě neslavili úspěch s rovněž veselými a gentlemanskými pánskými doplňky – motýlky.

Češi a svět

Naše země je pořád poznamenaná komunismem, ale zlepšuje se to. Čeští muži se začínají o módu zajímat, více cestují, inspirují se. Chápou, že je to součást života, že úspěšný muž znamená nějaký styl oblékání. Pánové to více sledují, lépe se orientují, vznikly speciální obchody jako Le Premier, kvalita je dostupnější.

Etika výroby

Dobře u nás začínají fungovat malé značky – např. malé kvalitní brašnářství, kde lze najít kvalitní specializovanou výrobu, řemeslo. Lidé raději podpoří někoho, koho znají. Malý výrobce znamená často i záruku kvality, lidé chtějí vidět konkrétního člověka, není to „no name brand“. S malým obchodníkem funguje lépe komunikace, příběh.

Prohřešky

Češi jsou praktici, chtějí mít univerzální oblečení, i proto jsme národ outdooru. Běžně vidíte na Václavském náměstí pány ve fleecové bundě, jako kdyby měli lézt na Sněžku. Dobře se obléknout přitom není věc financí, boty z gore-texu stojí třeba 40 tisíc. Když má ale člověk na sobě snowboardovou bundu, měl by mít u toho snowboard. Celkově vzato, outdoor je největší prohřešek. Vadí nám také košile s krátkým rukávem, což je vrcholně neestetické, muži si je dávají i do saka nebo blejzru. Radši ať si ohrnou rukávy. Faktem zůstává, že Češi nejsou ochotní utrácet za kvalitní boty.

Skupiny

V Česku je vidět několik skupin. Hipsteři – chinos kalhoty a košile s ptáčkama, potom skupina „všechno v černé“, moderní gentlemani, kteří akcentují kvalitu, pak je tu sportovní mainstream (botasky, mikina, triko, džíny) a mladší gentlemani, kteří už nechodí v džínách, mají náznak originality.

Formální móda

Ideální je šití na míru, které vyjde levněji než z konfekce a je kvalitnější. Líbí se nám kombinace, například oblečení na míru s kousky z konfekce. Dobrá pánská konfekce se dá koupit za rozumné peníze v Blažkovi,

v Pietro Filipi, Marks & Spencer. Jinak tedy v zahraničí. Bohužel mnoho značek u nás nedováží všechny výrobky, protože nákupčí to neprodají. Takže je dobré se podívat a případně nakoupit na e-shopech, jako je Mango. Formální oblečení by si muži měli nechat šít na míru, pořídí tak outfit za třetinové ceny, s výhodami kvalitní látky, padnoucího střihu. Střih je velmi důležitý, musí sedět v ramenou, musí lícovat, sako nesmí být moc volné ani moc „uplé“, mělo by to udělat takové „X“. Základem je nadčasový tmavě modrý nebo šedý oblek. Černý oblek je moc večerní nebo pohřební. Chyba českých mužů je, že si kupují černý oblek, protože si myslí, že je univerzální, ale on je spíše specifický, do divadla, ne na obchodní schůzku. Minimum jsou tři košile jako základ, třeba bílá a světle růžová. Košile musí být vždy světlejší než doplněk (motýlek). Moderní límec košile je kulatý, ale mělo by to sedět k postavě. Každý muž by měl mít plášť, nelze jít do divadla v lyžařské bundě na obleku. Jeden tmavší kabát a jeden světlejší na den – u kabátu i trenčkotu. Neformální móda se příliš nemění, nosí se plátěné kalhoty, jednobarevná košile, svetr. Stačí dvoje kalhoty, tři košile, sako, svetr a potom kombinovat. Trend je mít dobré boty, barevné ponožky, plátěné kalhoty a košili na míru a doplňky, které vás mohou odlišit. V kurzu jsou barvy, trend je mít jeden výrazný prvek, např. světle modré chinos a výrazně barevnou košili, cihlově červenou v zimě, výraznou v létě.

Boty a doplňky

Boty jsou základ. Češi nejsou ochotní za ně utrácet. Kvalitní boty jsou Loake z prodejny Le Premier, Classic Shoes. V nabídce u nás chybí nějaký střed, kvalita za rozumnou cenu. Každopádně je lepší kupovat kvalitní boty než si kupovat pořád dokola u Bati; nevydrží, mají kůži slabší, brzo se prošlapou, nejsou hezké, jsou nepohodlné. Boty je nutné udržovat, dávat je na napínák každý večer a jednou začas nakrémovat. Doplňky tvoří osobnost. Můžete si pořídit více kravat, motýlky. Ty jsou čím dál populárnější, záleží ale na odvaze a příležitosti. Na pohřeb sice nevezmu motýlek, nýbrž kravatu, jinak je to ovšem osobní volba. Manžetové knoflíčky mohou být stříbrné, látkové.

Obchody

Pánskou módu lze nakoupit v pražské Pánské pasáži, kde jsou Le Premier, Gentleport a další. Dále Blažek, Pietro Filipi, Louis Purple – šijí levně, např. sako za osm tisíc, je to dostupné. Je tu několik krejčovských salonů, které zprostředkovávají šití, třeba salon Kníže. V konfekci lze nakoupit levné obleky ve F&F, nejsou kvalitní, ale vypadají dobře. Dostupné košile lze koupit v konfekci Marks & Spencer, balík tří košil asi za devět set. Pěknou pánskou módu nabízí luxusní značky Burberry a Armani. Chinos kalhoty mají všude, záleží na financích: v H&M a Marks & Spencer za tisíc, v Le Premier za dva až tři tisíce. Populární jsou barber´s shopy, zážitková holičství pro muže. Je to inspirace z let Franka Sinatry, nyní muži nepoužívají Gillette Mach 3 k holení, nýbrž klasickou Astru, je to levnější a lepší.

Kosmetika

Také parfémy se více používají, při nákupu přes internet jsou cenově dostupné, nejprodávanější jsou Acqua Di Gio – Armani, Fahrenheit – Dior. Nicméně je lepší vonět individuálně, vybrat si svůj parfém například v The Ingredients.