Asijská tržnice luxusním butikem? Cože?

highsnobiety3

Značku Vetements můžete buď milovat nebo nenávidět. Příznivci jsou schopní utratit tisíce dolarů za tričko s potiskem nebo dekonstruované džíny, odpůrcům se ježí vlasy na hlavě ze všech stylových zločinů, které značka ostentativně a na truc předvádí ve svých kampaních.white_background (kopie 17)

Ukázka z lookbooku značky pro S/S 2018


Nedávný pop-up event v Hong Kongu posunul hranice únosného ještě dál.

Představte si čínskou tržnici plnou laciných tepláků a nekvalitních hraček. Všechno zboží v improvizovaných stáncích, naskládané v přepravních bednách nebo rozvěšené na nestabilních věšácích. A přesně takto to na Kai Tak Cruise vypadalo. Značka Vetements využila své spolupráce s logistickou firmou DHL (kdo si vzpomíná na ikonická trička s logem DHL za 185$?) a vytvořila stylovou obdobu klasické tržnice. Těžká rána pro všechny příznivce nakupování v luxusních buticích, kde se procházíte po měkkých kobercích a usrkáváte šampaňské…

This slideshow requires JavaScript.

Značka nedávno přesídlila z Paříže do Švýcarska a tak kromě ikonických kousků z módní kuchyně mohli styluchtiví návštěvníci nakoupit kýčovité suvenýry, které seženete v typických obchodech pro turisty v Alpách. Vážně – talířky, magnetky, pohlednice nebo dokonce kravské zvonky, vše poctivě obrandované. Nemusí se vám zrovna pozdávat co s módou Vetements provádí. Ale je třeba uznat, že smysl pro ironii mají skvěle vyvinutý a vše co dělají dotáhnou do opravdového extrému. Klobouk dolů.


Text: Štěpán Molitor

Foto: Highsnobiety, Hypebeast