Bugatti Niniette – skvost v přístavu

Niniette a auto

Milujete kolébání jachet na vlnách, když je mořská voda koketně pleská po bocích? Pak se vaše srdce jistě povznese při pohledu na výsledek spolupráce monackého výrobce jachet Palmer Johnson s automobilovou firmou Bugatti.

Niniette interier 1
Konstrukci lodi i jejímu interiéru vládne karbon a ušlechtilé materiály

Z partnerství by měla vzejít omezená série luxusních jachet s výjimečným designem – Niniette 66.  Série by měla čítat právě 66 kusů, počítá se však s různými délkami  – od 15 do 26 metrů. Název lodi odkazuje k  člunu, který Bugatti postavil už v roce 1930, a jenž dostal název po domácím mazlíkovi jeho dcery.

Niniette
Původní člun Bugatti Niniette z 30. let

Exteriéru i interiéru jachty dominuje pro Bugatti typický tvar podkovy, který v tomto případě prozrazuje těsnou příbuznost s aktuálním supersportem Bugatti Chiron. Design Bugatti propůjčuje autům a lodi nejen nezaměnitelná a krásný vzhled, ale podkovovité tunely na bocích jsou i vysoce účelné a slouží k efektivnímu chlazení motoru – v případě lodi, dvou spřažených osmiválců MAN.

Niniette pudorys

Asi nepřekvapí, že na palubě najdete ušlechtilé materiály, karbon, kůži a přirozeně namodralé dřevo dubu. Je tu jacuzzi, designové otevřené ohniště, champagne bar a lehátko ke slunění.

Motory dávají lodi rychlost až 44 námořních uzlů, tedy asi 82 kilometrů za hodinu. Takzvané sponsony plynule splývající z boků trupu umožňují plynulou a stabilní jízdu lodi i ve vysoké rychlosti.

Niniette na mori
Ke stabilní jízdě i v relativně vysoké rychlosti přispívají takzvané sponsony plynule splývající z boků lodi

„Když bude Niniette přijíždět do přístavu, dokonce i z velké dálky jasně poznáte, že je to Bugatti,“ řekl s hrdostí o plovoucím skvostu šéf designu Bugatti Etienne Salomé.

Skvost také něco stojí. Ačkoli se o ceně zatím mlčí, pod sto milionů korun nepůjde. První zájemci o Niniette se dočkají v příštím roce.

bug

Text: David Nesnídal, foto: Bugatti