(design) Betonové kousky ze studia Greyco

Greyco_Katerina Dubovicka_portrait_2_s

Spojením mezinárodních zkušeností ze sofistikovaných oborů, jako je sommelierství či módní průmysl, zakladatelky značky Kateřiny Dubovické a technologických zkušeností z výroby prefabrikovaných betonových interiérů spoluzakladatele Karla Sochůrka vznikla na trhu nová značka. K návrhu první kolekce interiérových doplňků s názvem Rudimentum majitelka značky Greyco přizvala českého designéra Františka Zelinku.

Cílem studia, které navrhuje a vyrábí čisté interiérové objekty, je vytvářet dostupný design a zároveň odbourávat stereotypní představy o betonu, jako je jeho těžkopádnost nebo typická šedivá barva.

1

Díky pečlivému vývoji správných směsí s pigmenty a zátěžovým zkouškám za pomoci technologů se studiu Greyco za více než rok vývoje podařilo docílit na trhu unikátní a trendové barevné palety betonových doplňků a jeho nezvyklé lehkosti. Všechny výrobky značky přitom splňují náročné požadavky na kvalitu a funkčnost.

3

V první sérii objektů se tak objevují minimalistické vázy zvané Lacrima, mísy Cana a zrcátka Ego a Alter Ego v několika velikostech a osmi pastelových barevných variantách. Jejich tvary odkazují na samotnou 2000 let starou tradici zpracování tohoto původně stavebního materiálu a období antiky, kterému dal František Zelinka současnou estetiku i využití při zachování struktury a příznivých vlastností betonu, jako je pevnost, odolnost a životnost.