(design) Soutěž LEXUS DESIGN AWARD vyhrála algoritmická krajka

20190409_01_10_Main_Installation_08

Společnost Lexus International oznámila vítěze hlavní ceny Grand Prix soutěže Lexus Design Award 2019. Lisa Marksová získala prestižní ocenění za svůj návrh „Algoritmické krajky“. V soutěži se utkala s dalšími z 1548 předložených námětů z 65 zemí celého světa.

Lexus prostřednictvím tohoto programu již od jeho vzniku v roce 2013 podporuje a vychovává novou generaci návrhářů, kteří sdílejí přesvědčení značky Lexus o schopnostech designu a inovací utvářet lepší budoucnost.

large_20190409_01_27_Lexus_Design_Award_2019_Judges_Mentors_and_Finalists

K panelu porotců se letos poprvé připojil mezinárodně uznávaný návrhář a technolog John Maeda, jenž uvedl: „Textilní průmysl byl prvním, kde se algoritmy během 19. století poprvé uplatnily coby prostředek k realizaci nových působivých návrhů látek. Projekt ‚Algoritmická krajka‘ od Lisy Marksové nejenže čerpá z této bohaté historie, ale vrací se dokonce ještě více zpátky v čase, neboť využívá techniku tkaní složitých krajkových vzorů z 16. století. Marksová využívá tento starodávný postup v kombinaci s vyspělým trojrozměrným modelováním k ruční výrobě zakázkových podprsenek pro přeživší rakoviny prsu po mastektomii.“

Vítězka hlavní ceny Lisa Marksová při přebírání ceny poznamenala: „Lexus tyto věci dělat nemusí. Byl by úspěšnou značkou i bez toho. Ale ukazuje to jeho zasazení o design a lepší svět.“

20190409_01_24_LDA_PROTOTYPE_Hydrus

Vítězný prototyp bude společně s pěticí dalších finalistů vystaven do 13. dubna 2019 v rámci expozice Lexus „LEADING WITH LIGHT – Kráčíme v čele se světlem“ na milánském týdnu designu v prostorách Superstudio Più ve čtvrti Tortona, samotném centru mezinárodní akce na poli designu v Milánu.

20190409_01_26_Right_Lisa_Marks_Grand_Prix_Winner_of_Lexus_Design_Award_2019_Left_Yoshihiro_Sawa

Mezinárodní soutěž Lexus Design Award, pořádaná od roku 2013 a uvedená ve spolupráci s magazínem designboom, podporuje především mladé tvůrce z celého světa. Cílem soutěže je podněcovat vznik nápadů ve prospěch společnosti, a proto organizátoři podporují návrháře a tvůrce, jejichž díla mají potenciál utvářet lepší budoucnost.