(energie) Po sportu na pivo? Velká chyba!

97a3bfae77863fa07504fd784c328b71

Odborníci, kteří evidentně nemají rádi srandu a tak oblíbené uvolnění po něčem náročném, tvrdí, že jít po fotbale, anebo jakékoli jiné fyzicky náročné aktivitě na pivo, je prostě špatně. Ale dokážete si představit nejít na jedno?

Alkoholické nápoje, byť pivo, zkrátka nemají dobré účinky na regeneraci organismu po výkonu sportu. A to ze dvou hlavních důvodů:

1. Dehydratace

Při i po fyzické námaze máte své tělo hydratovat – napájet vodou, nebo příslušnými nápoji, které dodávají energii, nikoliv berou. Jenže i ti největší borci provádějící výzkumy o tom, proč a jak máme co dělat, vědí, že většina z nás sportuje hlavně proto, že si pak může lépe dopřát odměnu (rozuměj pivo atp.). A my bychom zase měli vědět, že si tou odměnou nijak nepomáháme. Hydratujme, pijme vodu!

2. Ospalost

Podle Chrise Stevense, jenž vede k úspěchům mladé talenty na jedné univerzitě v Autstrálii, vede alkohol po sportování k jedinému: „Začnete být hrozně unavení, pak zůstanete unavení a ospalí. Jenže po konzumaci alkoholu si vaše tělo ve spánku neodpočine tak jak by mělo…“ Tvrdí Chris.

Tedy potom nastává pokles energie, špatná regenerace svalů a celého organismu. A jde to vše špatným směrem.

Abychom jen nehanili, posezení u piva má samozřejmě i své nesporné výhody – utužování vztahů v týmu, a podpora duševního zdraví v podobě vypnutí hlavy po velké výhře, nebo naopak zdrcující porážce. Když už, tak to ale prolívejme vodou, ať výkon do budoucna tak drasticky neklesá!

Text: Simona Redlipska