(jídlo) Vidličky & nože Petra Holce

Snímek obrazovky 2019-01-09 v 18.13.31

MÁLOCO PŘEBIJE MIRU

Miru znamená japonsky výhled a je vlastně otázka, proč takovou pop-up restauraci otevřeli v pražském For Seasons až teď. Luxusní hotel sídlí na břehu Vltavy jen kousek od Karlova mostu a Novotného lávky a je z něj perfektní výhled nejen na Kampu nebo Pražský hrad. Prostě to někoho napadlo až teď, slyšel jsem při degustaci zdejšího menu od hotelového managementu. Tak už to holt chodí. Ostatně i na Tomia Okamuru jsme taky čekali hodně dlouho a teď to stojí za to. 

Intimní Miru vyrostlo na nevelké terase hotelu a kdybyste si dali tu práci (nebo moc drinků), možná byste odsud skočili přímo do Vltavy. Což úplně není třeba: italsko-japonská restaurace je otevřená jen večer a od řeky tu i v horkých letních dnech příjemně fouká, takže se tu neupečete, pokud na večeři nepřijdete neslušně brzo. Kuchyni, jíž Miro zatím sdílí s hlavní hotelovou restaurací, která by se ale podle úspěchu pop-upu mohla přesunout nahoru k terase, vede šéfkuchař Leonardo di Clemente a její zaměření je jasné: hlavní ingredience tvoří především syrové i tepelně upravené ryby a mořské plody, to si restaurace bere z Japonska i Itálie. Japonsko ale přidává ještě exotické chutě a taky různé míchané drinky párované s jednotlivými chody. 

Na stole to proto vypadá zhruba následovně: ústřice tu dostanete s ponzu a mušle sv. Jakuba s wasabi. Za mě ale zůstává favoritem Hassun chod, tedy kuřecí vývar s mušlemi s červenými sicilskými krevetami a citrónovou kůrou, krabí chipsy s bagna caudou a foie gras a taky teriyaki terina z úhoře s omáčkou z letního lanýže. A k tomu osvěživý drink z ginu a saké, co chcete víc? Anebo Agemono chod, což je ultra jemný tatarák z tuňáka s cuketovým květem v tempuře. 

Ve Four Seasons říkají, že je Miru okamžitý hit mezi hotelovými hosty i našinci a vlastně není žádný důvod, aby nebyl. Máloco přebije zdejší výhled i odstínění od turistického ruchu centra a stejně tak i výběr lehké, osvěživé a chuťově výrazné italsko-japonské fúze. Tenhle pop-up tu proto nejspíš zůstane. Jen to nepřežeňte se saké.  

(www.fourseasons.com)