Kofila v limitované designové edici

Snímek obrazovky 2017-03-16 v 20.57.29

Kofila je s námi už od roku 1923 a za tu dobu se stala jednou z nejznámějších a nejoblíbenějších českých cukrovinek. Lahodná kombinace kávy v křehké mléčné čokoládě jí zajistila neutuchající popularitu mnoha generací. Jedinečný chuťový zážitek probouzí smysly a nechává prostor pro inspiraci, která je nezbytnou „ingrediencí“ také pro všechny umělce. V poslední době se o tom mohli přesvědčit i designéři nebo tvůrci krátkých filmů pro nadcházející Febio fest.

KOFILA_design_edice_Katerina Kynclova

Kateřina Kynclová vytvořila obal nazvaný „Ručně kreslená Kofila“, což přesně vystihuje techniku, kterou pro svůj návrh zvolila: rozhodla se vytvořit celý návrh ručně, tak jak se to kdysi dělávalo, v tomto případě cele pomocí fix.

Typicky žlutý obal s mouřenínem popíjejícím šálek kávy navrhl před více než 90 lety tehdy ještě neznámý a teprve dvacetiletý Zdenek Rykr (mimo jiné i autor modré hvězdy čokoládovny Orion). Jeho návrhem se Kofila s minimálními úpravami pyšní dodnes a nehodlá se ho vzdát. Pro limitovanou edici však nyní dala znovu prostor začínajícím designérům.

KOFILA_design_edice_Marketa Michalkova

Markéta Michálková nazvala svůj obal pro Kofilu jednoduše „Kávočoko“. Návrh byl vytvořen ručně a jeho retro design odkazuje na tradici položenou Zdenkem Rykrem. Autorka použila žlutou, modrou a červenou jakožto barvy, které jsou s Kofilou neodmyslitelně spjaty.

V nejbližších dnech najdete v obchodech Kofilu ze speciální limitované edice, která na krátké období nahradí standardní obal. Nové atraktivní obaly od čtyř talentovaných grafiků a ilustrátorů z České republiky a Slovenska vzešly ze soutěže pořádané vloni v létě. Vítězné návrhy obalů od Kateřiny Kynclové, Markéty Michálkové, Lukáše Tomka (Tomski&Polanski) a Jána Vajsábela vám tak požitek z Kofily nepochybně okoření i špetkou umění. Lahodně jemná kávovo-čokoládová chuť Kofily zůstává, nové designové obaly přicházejí!

KOFILA_design_edice_Tomski&PolanskiNávrh obalu od Lukáše Tomka nazvaný „Mouřenín servíruje“ byl ovlivněn právě autorovou zálibou v reklamní ilustraci a grafice 30. let, a to v barevnosti, tak ostrými hranami barevnými přechody a opakujícími se vzory. Pro Kofilu typický mouřenín servíruje na podnose Kofilu v prostředí orientální kavárny.
KOFILA_design_edice_Jan VajsabelJán Vajsábel se v návrhu obalu s názvem „Kofila exkluzivní“ inspiruje dobovou grafikou ve stylu artdeco. Zlaté a modrofialové lomené plochy hází odlesky a vytváří luxusní dojem. Zprava vše pozoruje mouřenín se šálkem kouřící kávy v ruce.