(lifestyle) 3 kroky, jak se vypořádat s izolací

main

Všichni si teď zažíváme takovou osobní Svatou Helenu, na kterou zavřeli Napoleona. Někomu to vyhovuje, že nemusí vůbec nikam chodit a nikdo jej neobtěžuje sociálními interakcemi, ale pro další to může být extrémně náročné. 

Jsme sociální tvorové. Máme zvyky, návyky a rituály, které nám jako puzzle skládají každý den a z toho náš běžný život. Každý den si jdete pro kávu do určité kavárny, pro oběd, prohodíte slovo s pošťačkou. Všechno tohle teď nemáme a je naprosto normální, že se může objevit nečekané prázdno a neklid, i když možná nevíte z čeho. No tak přesně z tohoto.

Projevujte emoce

Muži jsou dlouhodobě svázaní určitými stereotypy o tom, jak by se měli chovat. Jak by měli projevovat emoce. A to nám v tomhle stavu vůbec nepomáhá. Když máte pracovní den a děláte deset tisíc věcí, je snazší zapomenout, nebo alespoň přejít, že vás něco rozčílí, cítíte nejistotu nebo i strach – z jakýchkoliv důvodů. Nyní teď chybí elementy, které by odváděly pozornost. Tudíž, zkuste se svěřit. Ať už lepší polovičce, rodičům nebo nejlepšímu kamarádovi. Nikdo se necítí dobře a možná budete překvapený, protože s největší pravděpodobností se vám dostane podpory, oproti očekávanému „pochlap se“.

Starejte se o své zdraví – fyzicky i psychicky

Dobré tělesné zdraví jde obvykle ruku v ruce s tím duševním. Kdy jindy si více užívat vaření jídla ze zeleniny a ovoce. Nemáte možnost jíst junk food, tak využijte tenhle čas na zlepšení jídelníčku. Zkuste si najít cvičení, které můžete dělat doma a bude vás alespoň trochu bavit. Nemožnost jít do fitka může být demotivační, ale pořád můžete něco dělat. Co se psychického zdraví týče, jak bylo i zmíněno výše, lidským bytostem vyhovuje režim. Jakmile máme režim, dokážeme lépe zvládat vše, co se děje. Nastavte si tedy přesnou hodinu, kdy budete dělat nějakou fyzickou aktivitu (a ne, sex se nepočítá, pokud ho neděláte čtyři hodiny – pokud ano, tak gratulujeme). Pak do režimu zařaďte něco pro duševní zdraví – a záleží na vás, co vám vyhovuje. Playstation, čtení knih, meditace, vaření, luštění sudoku – je to úplně jedno, co je pro vás nejlepší. Ale musí to udržovat mozek v chodu.

Najděte rovnováhu mezi flákáním a produktivitou

Jakmile nemůžete ven, prvním impulzem může být dlouhé flákání u Netflixu, nekonečné a nepřítomné projíždění sociálních sítí. Pak může být impulz otevřít si láhev v deset dopoledne nebo zkoušet, kolik Oreo sušenek se vám vejde najednou do pusy. Ano, izolace je dobrá proto, že si můžeme trochu odpočinout – víc spát, nehnat se tolik. Ale protože jsme bytosti bídné a líné, snadno můžeme sklouznout k nekonečnému flákání. A to může vést k pocitu, že svět a život nikam nevede. A to může vést k depresi. Chovejte se ke každému dni, jako by byl normální. Zuby, sprcha, obléknout, zdravá snídaně. Pokud máte home office, normálně pracujte. Ale klidně si jděte po obědě na hodinu lehnout.

Text: Václav Mensa.