(lifestyle) DigiDetox – jak na digitální minimalismus

main

Kolik hodin denně trávíte na telefonu, počítači nebo tabletu? Pět hodin? Osm? Jednu? Je to správně? 

Technologie nám přinesla mnoho dobrého – možnost zůstat propojení s lidmi, se kterými nemůžeme být v jedné místnosti. Vědecký pokrok, schopnost sebe zlepšovat se a pracovat produktivněji. Každý s sebou nosíme věc, která je ekvivalentem alexandrijské knihovny. Nicméně se může stát, že občas budeme otrokem malého displeje. Je to jako jakákoliv další závislost. Jakmile se člověk nenaučí efektivně ovládat svůj čas a vliv online života na ten svůj, může to mít nebezpečné následky.

Matěj Krejčí je terapeut a lektor, který posbíral informace, vědecká fakta a data, poznatky z psychologie a také osobní zkušenosti a utřídil je do přehledné knihy, která může člověku pomoci se zvládáním závislosti na jednoduše řečeno telefonu a pomoci mu efektivně se bránit.

Občas si neuvědomujeme, jak příliš může být telefon svazující. Tisíce aplikací a informací, které nás zahlcují celý den jsou ekvivalentem přeplněného bytu, kde se člověk může cítit stísněně, ubitě a jako že se nemůže posunout dál.

DigiDetox
DigiDetox – jak na digitální minimalismus, Matěj Krejčí. Kniha je dostupná jak v papírové formě, tak jako e-kniha. K dostání zde.

Nemusíte vyhodit telefon – jak bylo zmíněno, nosíte s sebou předmět, který může sloužit k sebezlepšování a hordě skvělých věcí. Minimalismus – i ten digitální – je především o schopnosti využít to, co člověk má, aby se posouval dál a nebyl na jednom místě.

Spolu s knihou vznikl i projekt DigiDetox, díky kterému se můžete zastavit na přednáškách nebo workshopech. Podívejte se na stránky.