(móda) Proč je Riccardo Tisci nejlepší volba pro Burberry

tisci-burberry

Když bylo oznámeno, že Riccardo Tisci nastoupí do pozice kreativní hlavy Burberry a po sedmnácti letech nahradí Christophera Baileyho, bylo okamžitě jasné, že přijdou jen úžasné věci. Jeho osobitý přístup k módě a naprosto mistrovské zaujetí pro streetwear je to, co Burberry potřebuje. I jen k tomu, aby zůstalo relevantní.

Vliv sociálních médií se v módě odrazil tak, že i ty největší značky nemůžou pouze sedět na svém piedestalu a nesnažit se. Móda už ani nevydrží celých šest měsíců a mění se z vteřiny na vteřinu. Dříve to bylo jednodušší a člověk tak nějak věděl, co může čekat, ale Instagram a rychlost sdílení naprosto změnila to, jak vnímáme aktuálnost.

Christopher Bailey odvedl úžasný kus práce, respektoval dědictví a velké renomé Burberry. Úspěšně převedl značku do nového století a vyvedl její zaprášené trenčkoty na nové světlo. V několika posledních kolekcích se ale lehce začal odvracet od toho, co značka reprezentuje, a i když většina kousků vypadala úžasně, nefungovalo to tolik, jako dříve.

Riccardo je člověk, který dostal Givenchy tam, kde je dnes. Všechen ten hype a fascinace je jen jeho práce. Jeho nápad byl natisknout na kůži dobrmany nebo pornografickou Sněhurku. Vytvořil specifickou a čistou estetiku, která se okamžitě dostala do širokého povědomí. Mladé generace možná neví, jaká je historie Givenchy, ale vědí, že existuje. A to, že je značka relevantní i když je desítky let stará je největší úspěch, jakého se může brand dočkat.

První, co se prý chystá, je kompletní refresh butiků, rozšíření kožených věcí a samozřejmě uvedení trochu luxusnějšího streetwear. Burberry má určitou klientelu, která je zvyklá, že oblek nestojí pár korun. Když tedy přijde Riccardo a svým magickým dotekem začne pod Burberry osvěžovat a zlehčovat jejich estetiku, stanou se dvě věci. Burberry se bude dařit víc, než kdy dřív a celá armáda lidí, co u Burberry nakupují budou vypadat ještě lépe.