(novinky) ZALANDO davá sbohem zažitým stereotypům

Zalando_Spring20_PR-4178

Ve své poslední kampani se Zalando pouští do boje s jednou z posledních překážek k diverzitě: stereotypy. Dává sbohem přežitým stereotypům a staví je na stranu minulosti. Vůbec poprvé představuje nový a svobodnější výraz – Zerotypy.

Zalando_Spring20_PR-1150739

Zalando uvádí pojem Zerotypy v odvážné a hravé kampani, v níž oslavuje svět za hranicemi stereotypů. Ne náhodou se tomu tak děje právě v jarní sezóně, která je proměnlivá, nestálá a umožňuje každému vyjádřit vlastní jedinečnost prostřednictvím toho, co nosí. Cílem společnosti Zalando je touto kampaní se „Zerotypy“ vyvolat širší diskuzi nad přežitými kulturními stereotypy, které ve společnosti stále přetrvávají.

Zalando_Spring20_PR-1160381

Ve studii společnosti Zalando, která proběhla ve spolupráci s YouGov na vybraných trzích, 89 % respondentů uvedlo, že stereotypy v dnešní společnosti stále přetrvávají, 47 % dokonce uvádí, že jsou přítomny víc než kdy dřív. Velká část oslovených uvedla, že na vině jsou především média – 57 % vidí problém ve filmech a seriálech, 60 % pak v reklamách. A právě proto se Zalando vydává na cestu za změnou způsobu, jakým móda a reklama zákazníky omezuje, a vyzývá je k oslavě jejich vlastního „Zerotype“ JÁ.

Zalando_Spring20_PR-3829

Kampaň, kterou pro Zalando vytvořila agentura Mother z Londýna a režírovali Leila & Damien z Blink, nás bere na cestu lunaparkem, která se ve smyčkách opakuje. Jako první reflektuje nám všem známou podobu zábavního parku. Když se ale vracíme do stejné situace stále znovu, jednotlivé postavy i outfity se díky širokému portfoliu stylů dostupnému na platformě Zalando mění na netradiční, až nečekané. Na konci se dostáváme do nového světa, který reflektuje diverzitu dnešní doby, kde je jakýkoliv styl vítán a kde může mít každý z nás mnoho tváří.

Zalando_Spring20_PR-1150535

Hlavní slogan reklamy „Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes.“ poutá kampaň dohromady s jarní sezónou, která již ze své vlastní podstaty přináší určitou neodmyslitelnou svobodu a včleňuje tak kampaň do směřování společnosti Free to be. Free to be povzbuzuje každého, aby byl právě tím, kým je nebo chce být – bez jakéhokoliv společenského diktátu, který nám ukládá, co si myslet, jak se cítit nebo co nosit.

Zalando_Spring20_PR-4167

Televizní reklama je středobodem celé kampaně a poběží v televizi, na sociálních médiích, a transformována bude i do tisku, OOH nebo v rámci vlastních komunikačních kanálů Zalanda. Kampaň běží od 24. února 2020.

Na video se podívejte zde.