Philips TV slaví 80 let od uvedení své první televize na trh

RZ2053-6, Televisie kijken, hal t Silveren Seepaerd, Eindhoven, 1950, 811.311 (Ph100, 130-1)

Společnost Philips & Co. se zrodila v roce 1891 v Eindhovenu. V počátku se soustředila na vývoj a produkci žárovek a rentgenových paprsků, aby se postupem času otevřela světu rozhlasu a televize a v roce 1938 veřejnosti představila první televizi, která letos slaví své 80. narozeniny.

Přesně 80 let uplynulo od roku 1938, kdy byla uvedena na trh první televize Philips a kdy lidé zůstávali doslova přilepení k tomuto zařízení, které ještě neumělo rozlišit barvy a přenášelo televizní signál na velmi malou obrazovku. Tyto čtyři knoflíky a pár dílů k tomu vyvolaly skutečnou revoluci, která vstoupila do domácností spotřebitelů.

I když zatím ne do všech, i tak se jednalo o pravý počátek „vizí společnosti“ a předchůdce televizních maratonů, zvuků twittů, hashtagů a sdílení par excellence.

Rodina nemohla zmeškat filmy a inscenace, stejně jako velké události doby, jakou bylo například legendární přistání na Měsíci.

Čím více času uběhlo od těžkých chvil války, tím více se televize stávala centrem domácího dění. Objektem zaměřujícím se na „realismus obrazu a zvuku“, jak slibovala stará reklama společnosti Philips z počátku 60. let pro španělský trh.

V průběhu let se obrazovky postupně začaly rozšiřovat a rozměry zmenšovat. Přenosná televize již nebyla chimérou a objevovaly se nové vize, které byly daleko za hranicemi tradičního užití v obýváku.

V osmdesátých letech byla zahájena první reálná demokratizace televize. Již se nejednalo o luxusní objekt určený pro pár vyvolených. V roce 1984 společnost Philips oznámila, že vyrobila 100 milionů televizí.

V 90. letech bylo další velké rozloučení, tentokrát s katodovou trubicí, abychom v roce 1997 mohli přivítat první ploché obrazovky Philips. Televize tak již nebyla jen výkonným objektem, ale také příjemným na pohled. Stala se skutečným designovým prvkem domova. Tato důležitá transformace, která v televizi již neviděla jednoduchý funkční stroj, ale spotřebič musející reagovat na požadavky, jakými jsou design a elegance, odrážela nároky spotřebitelů, pro které vzhled při výběru televizoru již nebyl druhotný.

Dnes je televize svým vzhledem schopna proměnit charakter obývacího pokoje. Nová řada Philips TV pro rok 2018 je výrazem ještě minimalističtějšího designu, kde klíčovými slovy jsou elegance, styl, rafinovanost a udržitelnost.

Na jedné straně tedy stojí stále se vyvíjející a proměňující požadavky spotřebitelů na design a styl a na druhé straně potřeby technologické, kdy inovace nezbytně musí reagovat na nové trendy a normy „televizní stravy“. Příkladem může být uvedení prvního televizoru Philips s připojením k internetu (2009), který ke sledování televize přitáhl ještě více spotřebitelů.

Dnes není možné ignorovat inteligentní využití televize, ani fenomén HD streamingu. Philips televize tak nabízejí procesor P5 Perfect Picture Engine, výkonné „srdce“ televize, které je mimo jiné nezbytné pro přehrání vysoce kvalitního streamovaného obsahu. Jen pomyslete na mnohými diváky milovaný Netflix.

Procesor P5 také zajišťuje nejvyšší možnou jasnost, živé barvy, brilantní jas a jednotné kontrasty z jakéhokoli úhlu pohledu. To vše v kombinaci s technologií Ambilight na třech stranách dnes přináší divákovi skutečně úchvatný zážitek ze sledování, promítaný mimo hranice obrazovky.

Zdroj: TP Vision