Pouzdro na karty jako nástupce klasické peněženky

12186349_1104714749538716_7092140604842916098_o

Zastáváme názor, že oblečení a doplňky musí plnit dvě funkce. Estetickou a praktickou. A to současně. Proč muži málo nosí šperky? Postrádají u nich praktičnost. Náramek nebo řetízek kolem krku nemají žádnou funkci, na rozdíl třeba od hodinek. Funkční náramky, například populární verze armádních „dog tag“ na ruku zase těžce zaostávají v estetické stránce. Prostě funkce a estetika, to by mělo být mottem u nákupu nových kousků šatníku.


 Poznámka redakce: Možná trochu kážeme vodu a pijeme burgundské po bednách – tohle platí pro naši každodenní uniformu a všední doplňky. Ale když se vám tak strašně líbí ten nekřesťansky drahý chlupatý opasek z poslední kolekce Prada, vykašlete se na nějakou účelnost a udělejte si radost! Sami to tak děláme povážlivě často…


U oblečení se funkce kontroluje dost špatně. Třeba kravata. Je to vlastně předražený pruh hedvábí. A k čemu jako? Chabý argument, že nám v zimě zahřívá krk asi neobstojí… U doplňků ale platí princip praktičnosti v plné síle. Konec konců, od toho si je kupujeme. Těžko si pořídíme krásnou tašku do práce, abychom zjistili, že se nám do ní vlastně nevleze notebook. Je to stejně absurdní, jako koupit si o dvě čísla menší boty nebo obal, který nesedí na náš telefon.

Dnes se budeme věnovat peněženkám, jakožto běžnému doplňku. Je to zároveň velká slabina českých mužů. Je neuvěřitelné, kolik stylových gentlemanů utratí každé dva roky více než 20 tisíc za telefon a přitom jej na schůzce položí vedle letité, ošoupané a nesmysly narvané peněženky. Nebo kolik lidí stráví několik hodin vybíráním těch pravých skinny džínů aby pěkně seděly a následně si do jejich zadní kapsy narve peněženku přetékající starými účtenkami, nepotřebnými slevovými kartami, vizitkami všech obchodních partnerů a fotografiemi bývalých přítelkyň, aby na zadku vytvořili odpornou čtyřcentimetrovou bouli.

U peněženek platí mnohonásobně, že méně je více. Kolik toho vlastně potřebujeme? Občanku, řidičák, platební kartu, kartu na MHD. To je vše. Přístupovou kartu do kanceláře můžeme nosit v tašce do práce, to samé s průkazkou do posilovny. Vizitky patří do vizitkáře. Každá peněženka s pouzdrem na mince nabyde velikosti a deformuje se, proto mince nenosíme a pokud musíme, pak v kapse. A bankovky mají zanedbatelný objem (pokud s sebou netaháte několik milionů v hotovosti – pak doporučujeme kufr Rimowa nebo krabici na víno). Prostě, když se to vezme kolem a kolem, proč si místo klasické peněženky nepořídit jen obal na karty? Výběr je impozantní – od kousků z řetězců až po světoznámé značky.

Zara, 299 CZK

zara

Zara, 299 CZK

Zara 2

H&M, 399 CZK

hmprod

Fendi, 210 EUR

fendi

Dior Homme, 190 EUR

Dior

Saint Laurent, 145 EUR

SL

Michael Kors, 59 EUR

Michael Kors

Valentino, 123 EUR

Valentino

Alexander McQueen, 115 EUR

alexander mcwqueen

Balenciaga, 195 EUR

balenciaga

Lanvin, 210 EUR

lanvin

Gucci, 195 EUR

gucci

 


 

Text: Štěpán Molitor

Foto: Archiv značek