Signore Marco

marko_liso_uprava1

Značku Marco Mirelli založili právník Marek Liso s manželkou Miriam, která je pro změnu módní návrhářkou. Inspiraci italskou módou promítli nejen do názvu společnosti, která nese jejich poitalštěná jména, ale i do stylových obleků.

marko_liso_uprava2_profil
Marco Mirelli má v současnosti dva salony, jejich Image House For Men & Shop je v Praze a Bratislavě. Oblékají třeba Marka Ebena.

Jeden rozměr byl byznysový, spočíval v díře na trhu, a druhý rozměr jsem byl já s vizí vytvořit značku světových parametrů, co se týče designu a kvality produktů a služeb,“ vzpomíná Marek Liso, proč se před lety odklonili od původního záměru věnovat se dámské módě. V tomto případě stála za vším jeho manželka Miriam se svou kreativitou a schopností dát návrhům jasnou pečeť. Díky tomu má dnes značka Marco Mirelli svůj rukopis charakterizovaný třemi slovy: design, styl a originalita. Paradoxně navzdory všemu Marek Liso nerad mluví o módě. „V naší zeměpisné šířce se to asi ani nedá,“ vysvětluje v průběhu návštěvy v pražském showroomu Image House For Men & Shop. „Spíše se dá hovořit o tom, co lidi nosí nebo co by mohli nosit. Důležité je, aby si každý našel svůj vlastní styl, nebál se odlišit. Spousta mužů má v současnosti tendenci dehonestovat význam oblékání. Kdyby se tomu ale věnovali víc, pochopí, jak se cítí dobře oblečený muž a co mu to přináší. Vždyť ne nadarmo se říká, co je pro muže žena ve spodním prádle, to je pro ženu muž v obleku. Dobře oblečený muž je sám pro sebe sebevědomý a pro ostatní atraktivní a sexy.“

Kouzlo doplňku

Marek svůj styl oblékání charakterizuje jako mírně extravagantní nebo výraznější. Vždy je vhodně oblečený pro danou příležitost, ale ve svém vlastním stylu. Tam, kde si to může dovolit, má rád výrazné kombinace, respektive kontrasty barev a vzorů, a tam, kde je potřeba působit seriózně, tedy striktně dodržovat etiketu oblékání, dává přednost tzv. diskrétnímu luxusu. Tehdy kombinuje oděvy s doplňky z nejkvalitnějších materiálů a barevně nebo vzorově výraznějším prvkem je doplněk. V mnoha případech je to právě kravata s kapesníčkem.

marko_liso5
sako, Marco Mirelli, 38 500 Kč, vesta, Marco Mirelli, 13 500 Kč, košile, Marco Mirelli, 7450 Kč, kapesníček, Italo Ferretti, 2200 Kč, džíny, Jacob Cohen Special Edition, 17 900 Kč pásek, Jacob Cohen, 5100 Kč, brýle, Salt, 11 000 Kč

Ve firmě mají s manželkou od začátku rozdělené role, což vychází i z energetické roviny – Mirelli ztělesňuje ženskou energii značky, Marco zase mužskou. Ona řídí výrobu, komunikuje s klienty a tvoří kolekce, on řídí firmu, věnuje se marketingu a přináší inspiraci. S úsměvem také dodává svou neméně důležitou roli – dělá i živou figurínu. Dvojice Marco Mirelli má kromě prosperující firmy i tři děti, což se na první pohled snad nedá zkombinovat. Jak to mají s volným časem?

Po povrchu

„Za posledních čtrnáct let to bylo hrozně málo. Byl to důsledek našeho vnitřního nastavení, workoholismu a perfekcionismu a samozřejmě i narození tří dětí, to v období budování firmy nebylo jednoduché zvládnout. Ani já jsem neunikl syndromu vyhoření a úspěšně vybojovaný zápas s ním mi ukázal jinou stranu života. Dnes už přesně vím, co chci, a co je ještě lepší, vím i to, co nechci. Díky této zkušenosti dnes žijeme podle mé teorie, kterou jsem nazval „po povrchu“. Užívat si života, nejít zbytečně do hloubky, nebýt ve stresu a netlačit na pilu, protože všechno je tak, jak to má být a určité věci, které jsou mezi nebem a zemí, neovlivníte, ať děláte cokoli. Pochopit to, zbavit se stresu, dostat se do rovnováhy a vrátit se znova na cestu, ze které jsem sjel, mi pomohl Léčebný kód, úžasná knížka. Nabrat energii se mi povedlo ve Slovenském silovém institutu, kde mi ušili program na míru, abych se znova radoval ze života. Stačily tři týdny a vrátila se mi kreativita a chuť do života. Začal jsem hrát golf a začínáme cestovat a užívat si život z jiné strany. Dnes už vím, že firma nám hodně dala, ale také hodně vzala. Budování firmy je určitě životní cesta, ale člověk se nesmí stát jejím otrokem. Žádný úspěch nestojí za to, abyste, když se ohlédnete za svým životem, měli pocit, že jste ho nežili, ale jenom přežili.“

text: Imrich Rešeta, foto: Tomáš Kostka