(sport) Ekologické surfy značky Notox

surf_notox_04

Surfování je tisíciletá tradice, sport a také životní styl. Najdete jen málo sportů, které člověka donutí opustit svou komfortní zónu a odstěhovat se někam k vlnám, aby mohl neustále surfovat. Nebo svádět boj o život jako Blake Lively, ale to už je jiná kapitola. 

surf_notox_06

Je jen málo sportů, které ale nezatěžují přírodu. Produkce oblečení, sportovních pomůcek od míčů až k lyžím, obzvláště s jejich krátkou životností, ve velkém přispívá ke znečištění planety. Každý tenisový míček je z plastu, golfové míčky se nerozloží nikdy a každý běžec potřebuje po čase vyměnit boty. To samé platí u surfování.

S vizí ekologického sportování vznikla francouzská surfovací prkna Notox, která se rozhodla jít příkladem celému odvětví a ukázat, že prkna lze vyrábět i zodpovědně.

Masová výroba prken i oblečení přímo ovlivňuje oceán, který je cenným zdrojem a měl by být chráněn. Je ale děsivé, že z každých zpracovaných devíti kil materiálu jen tři kila zůstanou na prkně. Zbylých šest kilo je odpad, nerecyklovaný, nerecyklovatelný. Firmu založil Pierre Pomiers a s svou vizi prezentoval v kampani Driven japonské automobilky Toyota, jejímž cílem je dlouhodobě prezentace projektů, které se soustředí na zlepšení a udržitelnost současného světa.

DCIM104GOPROG0024640.JPG
Zatímco Pierre Pomiers má doktorát z robotik, spoluzakladatel firmy Notox Benoit Rameix se věnoval výrobě surfařských prken už od útlého mládí. Poznali se při práci pro úplně jinou firmu, kde oba působili na inženýrských pozicích. Notox vyniká tím, že pracuje na nahrazování materiálů.

Klasická prkna se vyrábí ze sklolaminátů a to v 95 procentech případů. V Notox je nahradili lněnými vlákny. Současně byla také vyžita pojiva na biologickém základu.

Ambasadorem značky se stal snowboardista a surfista Mathieu Crépel. Ten navíc před několika lety založil asociaci Water Family. Jejím cílem je vysvětlovat koloběh vody, ale třeba i vliv chemických látek na vodu v oceánech – především dětem, protože ty jsou budoucnost.

Foto: Notox.