Stanislav Procházka – odborník na denim

IMG_9096

Svou koženou bundu šitou ve Skotsku jednou předám vnukovi

Stanislav Procházka, majitel obchodu Denim Heads a odborník na džíny. Začínal tím, že do ČR přivezl nejlepší značky, které vyrábějí oblečení z denimu. Ne moc známé, třeba z Japonska – Momotaro, Japan Blue. Dnes vozí i kvalitní švédské značky džín, americké boty a sluneční brýle, britské bundy Barbour.

Pánská móda u nás

Dám jí tak trojku. Zlepšuje se, ale pořád to není ono. Objevily se kvalitní obchody – Classic Shoes, Cartoon (Carhartt a Edwin), The Room  by Basmatee. Jsou tu různé subkultury, skejťáci (aby se jim dobře jezdilo, nosí úzké strečové džíny, mikiny s kapucí), motorkáři (kůže, džíny a boty) a outdooráci, kteří svou módu nosí zarytě i do města. Jenže když se ve funkční bundě budete půl roku opírat o barový pult, prošoupete ji! Motorkář v trekových botách je výsměch. Pánové tu zastydli na outdooru.

Prohřešky

Pořád vidím, jak lidem nesedí kalhoty, džíny jsou uměle roztrhané. Začal bych s botami, lidé si kupují nekvalitní, špatné boty. Vadí mi velké nápisy a brandy, i když je to staré triko.

Etika výroby

Nikdy nenakupujeme zboží z řetězců s levnou módou, ta neštěstí a otřesné podmínky v Bangladéši. Nekoupím si nic ani v H&M. Nejmenovaný britský návrhář přestěhoval část produkce z Rumunska do Bangladéše a pak prodává své džíny za 300 eur, to je nesmysl!

Můj styl

Džíny, tričko, mikina, kvalitní kožené boty, kožená bunda. (Typické pro velkou část Stanislavových věcí je, že získávají patinu, mění barvu. Jeho ošoupané džíny byly původně tmavě modré, pásek v koňakovém odstínu byl jemně béžový, kožená bunda pevná a tvrdá – pozn. red.) Mám rád kožené bundy, nechávám si je šít ve Skotsku. Takovou předám vnukovi. Stereotypy nemusejí být negativní – černý oblek a bílá košile, džíny, bílé tričko a kožená bunda. Mám rád modrou ve všech odstínech, černou, bílou, čím jsem starší, tím víc mi sedí nekřiklavé barvy.

Kde nakupuji

Pánskou módu „u sebe“. Když se mi něco líbí, začnu to dovážet. Od značek čekám poctivou práci, kvalitu, a to jich splňuje málo. Máme třeba brýle Randolph – ze skla a kovu – dodávají brýle pro piloty. Nešly tu koupit, tak jsem navázal kontakt.

Přeceňovaná Levi’s

Ikona, kterou každý zná. Jenže jí ujel vlak se světem top denimu. Patřila ke špičce a měla zdroje a možnosti, kterých však nevyužila, a japonská výroba ji válcuje. Vysoká cena je neopodstatněná.

Jak na džíny

Pro tři čtvrtiny pánů v Praze jsou džíny každodenním základem. Stačí jedny padnoucí, ale nejsou na to pravidla. Na chladnější podmínky jsou lepší uncové kalhoty a v létě k teniskám seprané, jemnější materiál, dýchá to. Japonské značky neřeší délku, i dvoumetrovému kolohnátovi jsou pořád dost dlouhé. Někdo to ohrnuje, můžeme i krátit. Záleží, jak se sami zákazníci cítí, my poradíme nebo manželky.

Trend v denimu

Ustupuje se od super skinny. Nenabízíme kalhoty s rozkrokem u kolen – mně se to nelíbí – a hodně to ovlivňuje náš výběr. Já sám si obleču cokoli z našich regálů.

Co kromě džín

Na každodenní nošení do práce určitě kalhoty chinos. Ohrnuté a je vidět kotník. Boty k nim jakékoli – tenisky, kožené boty s nízkými ponožkami, máme zajímavé kombinace, možné je vše.

Doplňky

Pásek – asi jenom kožený, doporučil bych určitě českou značku Soxisix, ty jsou ručně šité a sami si odlévají i přezky. Špatné nejsou ani dánské opasky Royal Republiq. Klobouky od Stetson, to je ikonická značka – prodává se to dobře. Z čepic bych doporučil bekovku. Working cap – Rising sun. Šperky – nepotrpím si na ně. Asi bych si vybral stříbro nebo chirurgickou ocel. Sluneční brýle – Randolph Engineering, dodavatel US Army. Ponožky – Red Wing, od bavlněných až po merino. Mongolské ponožky z velbloudí vlny, velmi teplé. Nohy v nich nejsou nikdy cítit. Spodní prádlo – Scotch and Soda, máme bavlněné boxerky. Peněženky – Royal Republiq, Soxisix, škála peněženek od malých na karty, ručně šité, hovězí useň. Mám raději větší.

Muži a kosmetika

Doporučil bych holičství – občas navštívím Thomas’s Barber Shop. Oholí břitvou, krásně ostříhají, poradí přípravky, dostanete panáka nebo kafe, je tam televize, popelníky, nejsou tam dámy, vedou se pánské řeči. Asi už všichni pochopili, že antiperspirant je dobrá věc. A nevoní se tak, že je to cítit na deset metrů. Parfém – Juniper Ridge. Jak vzniká? Jedou dodávkou do hor v Kalifornii, sbírají kusy stromů, kytky a byliny, vypalují to v destilačním přístroji. Dobrá značka je i Le Labo, namíchají ho na míru a je tam vaše jméno. Nejblíže je k dostání v Berlíně.

A co pásek?

Pásek? Jen kožený, doporučil bych českou značku Soxisix, ty jsou ručně šité a sami si odlévají i přezky. Špatné nejsou ani dánské opasky Royal Republiq. Sluneční brýle? Randolph Engineering, dodavatel US Army.

IMG_9096

Stanislav Procházka odpočívá po náročném večírku ve svém obchodě Denim Heads.

Foto David Turecký