(styl) Největší katastrofy stylu v roce 2018

Will

Konec roku je čas přemítat nad chybami a úspěchy roku uplynulého a tak trochu si vyčistit mysl, než začneme s čistým štítem. Nebo je aspoň dobré si to myslet.

Tento rok byl dramatický z mnoha důvodů, a co do stylu, tohle jsou podle nás ty nejhorší momenty.

Návrat kukly

Mask

Bůh ví proč, jsme dopustili tohle. Ale v noční můře, jakou tento rok byl se to možná ztratí. Módní trendy se rodí obvykle z kousku, který vznikl za účelem praktičnosti. Když jedete lyžovat do Aspenu tak je logické, že si možná kuklu vezmete. Ono je to pohodlnější, než si muset motat šálu.

Ale proč proboha začaly drahé značky vyrábět něco podobného a navíc se spoustou log, top je záhada mezi Instagramem a zemí. Zaprvné, dobře to nevypadá – a tady nám padá módní argument. Zadruhé a zatřetí, nehřeje to – ergo žádné lyžování a také, když si jde někdo koupit kuklu ke Gucci, půjde s tím vykrást banku?

Zlobři jsou jako Balenciaga

Vrstvení

Neberte to špatně, milujeme klasické a elegantní vrstvení. Na světě není nic lepšího než třídílný oblek s padnoucím kabátem nebo schopnost vrstvit i v létě. Ale proč začala Balenciaga dělat tohle (a jak víme, další značky kopírují Balenciagu) a rozšířilo se to všude jako virus, to je záhadou. Mimochodem, ani to nemůžete zapnout, jen jednu vrstvu, takže jakmile mrzne, jste v háji.

Konec sexy prince Williama

Will

Dobře, vy možná neceníte to, že prince William měl neuvěřitelný šarm, ale zeptejte se své své přítelkyně a ona vám potvrdí, že časy bývaly lepší. Nejedná se o krizi stylu jako takovou, spíše jako ztrátu stylu někoho, kdo jednou bude na penězích.

Když si začátkem tohoto roku oholil hlavu a přijal, že začíná plešatět, získal obdiv. Vždy měl styl, když kombinoval klasické britské značky, sem tam sportovní kousek a tu královskou auru. Ale proč si teď ty vlasy nechává růst jen po stranách a začal nosit snad výhradně jen tmavě modrou? To už se asi nedozvíme, ale Homer Simpson není fashion icon.

Upalování módy

Tento rok byl první, kdy se začalo mluvit o upalování módy. Doteď to dělaly jen velké značky, když ničily staré kolekce (protože Vuitton nedělá slevy a tak radši všechno zničí, než aby se to dostalo někomu do rukou). Tento rok začalo i Burberry a Prada. Co hůř, tisíce a statisíce rasistů začaly pálit svoje věci od Nike.

Tohle je ještě horší, než jak funguje rychlá móda. Když někdo nakupuje bezpočet věcí, které nosí jen jednou a pak se hromadí na skládkách je jedna věc, ale pálit všechno nové je jen bullshit. Nadruhou stranu, že Vuitton půjde pálit staré kabelky, aby se neprodávali na eBay se ještě pochopit dát. Že nějaký idiot půjde zapálit boty, za které zaplatil, to říká, že stav lidstva je v mnohem horším stavu, než móda a styl.

Rádoby módní ironie

Ironie

GUCCY, Praduh, BalenciagaGaGaGa. A my jsme si mysleli, že stačí, když lidi, co o módě nic neví komolí jména módních domů. Evidetně ne, evidentně budeme podporovat tohle podrývání desítek let budování značek a jejich prestiže.

Nejvtipnější je, že tato „upravená“ jména by ani jeden ze zakladatelů zmíněných značek neudělal. Oni totiž museli potit krev, když móda pro masy ještě neexistovala.

Nadruhou stranu, přes všechny úpadky, módní, stylové a kulturní, pořád máme věci, za které můžeme být vděční. Beckham žije, Tom Ford plánuje rozšíření značky na bytový design a produkce vody Belugga byla největší, za poslední desetiletí.

Text: Václav Mensa. Foto: Pinterest.