(fashion) Vůně kávy a luxusu

Fashion director ForMEN Miroslav Romaniv na milánském fashion weeku zažil i přehlídku jaro-léto 2020 značky  Boss. Jak se mu líbíla?

Poslední letní víkend jsem se vypravil navštívit mekku módy, milánský fashion week. Právě tam se odprezentovala mimo jiné i poslední kolekce modního domu Boss, který se vrací z newyorského fashion weeku po několika sezonách. Ve snaze zacílit na místní trh pozvali vybrané novináře z celé Evropy včetně mě a postarali se nám o nezapomenutelný zážitek.

V neděli v dopoledních hodinách se na předměstí v industriální části města začínají shlukovat fotografové, novináři, stylisté, nákupčí, celebrity a samozřejmě influenceři a jejich fanoušci, kteří se postarali o nevšední atmosféru, kdy s mobily v rukou a různými transparenty netrpělivě poskakovali a vyhlíželi své idoly, kterých nepřišlo zrovna pomálu. Za zmínku stojí například rapper a hudební producent z Kalifornie G-Eazy, španělský model a herec Jon Kortajarena, newyorská influencerka Olivia Palermo nebo americký herec Jason Lewis, který se proslavil roli partnera Samanthy z kultovního seriálu Sex ve Městě.

G-Eazy, Yasmin Wijnaldum a CEO společnosti Boss, Mark Langer.
jon K
Jon Kortajarena a designér značky Ingo Wilts

První důležitou součástí události je předložení pozvánky, protože bez ní nejenže by vás do sálu nevpustili, ale také pokaždé koresponduje s tématem kolekce. Ta od Bosse byla minimalistická a samotný text byl nalepený vyplotrovaným písmem v bílé barvě na čirém plexiskle. K pozvánce byla přiložená také karta v barvách přehlídky, která dotvářela pozadí během prezentace.

První řady obsadili kromě celebrit také influenceři z různých koutů světa.

Interiér sálu byl vytvořen tak, aby měl každý z pozvaných dobré místo na sezení a nic mu neuniklo. Jádrem bylo hlediště, kolem kterého se jako družice na oběžné dráze procházeli modelové za zvuku ambientní techno hudby. Jak jinak než minimalistické. Vždyť samotná kolekce byla, jak už je zvykem u této značky, velmi elegantní a esteticky velice jednoduchá.

V jarní kolekci ready to wear pro příští rok, kterou tvořilo přes sedmdesát looků, byly v zastoupení jak dámské, tak i pánské modely a doplňky. Nosnými pilíři jsou široká ramena, oversized formy, vnější kapsy a kožené materiály. Už teď se těším, až začátkem roku naběhnu do pražského butiku a něco si vyberu.

Převahou v kolekci jsou monochromatické looky.
Během přehlídky jsme měli možnost vidět jak dámské tak i pánské outfity.
Oversized formy a spadlá ramena jsou v kolekci ready to wear na příští sezónu, klíčovými prvky.
Ze zákulisí přehlídky.

Zajímavými detaily přehlídky bylo plynulé přecházení barevného schématu. Například model v monochromatickém krémovém outfitu kráčel s pánskou taškou ve vanilkově žlutém odstínu, který potom následoval u dalších modelů. Stejným principem se vystřídali barvy jako žlutá, modrá, červená nebo černá.

A na závěr celé show nechybělo ani defilé.
V zákulisí panovala po skončení akce skvělá atmosféra.

 

Po přehlídce jsme si s jednou novinářkou chtěli na ulici zavolat taxi, aby nás odvezl zpátky do hotelu, ale marně. Při akcích tohoto typu se taxíky ani netrhnou, protože každou chvíli začíná zase jiná přehlídka na opačném konci města, kam se většina pozvaných snaží přesunout. A místo toho, abychom propadali zbytečnému zoufalství, jsme se zastavili v místní kavárně, kde jsme do sebe kopli na stojáka espresso. Pěkně po italsku.

Foto: archiv značky. Připravil: Miroslav Romaniv